God morgon!

Jag borde skriva  på morgonen istället. Det är alltid lika neutralt då. Dagen har inte hunnit få en stämning. Jag har inte hunit tänka sönder dagen då. Kanske hade det varit mindre intressanta tankar, men också mycket mindre negativitet.

Idag vaknade jag till ljudet av Anna. (Den första tanken som nådde mig var därför väldigt trevlig. Personen var mycket mer positiv att fokusera på än texten i låten.) Valde att somna om och vaknade sedan av en låt jag aldrig hade hört tidigare och som jag inte heller lyckades snappa upp vad det var för låt. Den gjorde mig dock glad och plötsligt villig att gå upp, så det var vad jag gjorde. (Någonstans undrar jag om man blir pigg och glad om någon säger till en att vara det.) Nu sitter jag istället och lyssnar på lokal musik. (Beskrivningen av min skola som "skolan där alla fick vara som de ville så länge man inte var som man skulle, belägen i Kents åttondelsdeppiga stad Eskilstuna", var något som kändes väldigt sant. De som passar in tittas det nästan snett på istället. Men de bryr sig inte, utan sitter bland de andra som passar in och bryr sig inte om oss andra. Ingen skada skedd? Förhoppningsvis inte.

Det är fortfarande inte säkert om det blir musik imorgon och på lördag. Men jag tänker hoppas på det. Och jag ska städa. Om jag mår såhär, kommer det inte vara några problem. Sedan handlar det om pappas nivå av acceptans. Det går nog bra. Det löser sig!

Men det är skola idag. Dags att röra på sig.

Ha det finfint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0