Jag har ingen bra rubrik till det här inlägget

Lunch till frukost, frukostmat till lunch. Det var lite märkligt idag. Att gå upp bara för att se till att brodern kom iväg, var inget nytt. Det var inte heller idén att åka till skolan två timmar för tidigt, men lite märkligt kändes det ändå. Det gjorde också det faktum att jag bara skulle ha en lektion. Det var i alla fall det jag trodde. När jag så kommer till skolan, har jag missat en lektion och är fem minuter sen till en annan. Schemat har ändrats under helgen. Det är kaos. Tvåorna ska ha idrott, men det vet inte läraren om. Sådan var dagen. Inga lärare stod att finna, så att jag var försenad till brukspianot gjorde inget.

Efter att ha tittat efter studievägledaren, som tydligen skulle vara borta hela dagen och något som egentligen inte borde kallas lunch, blev det allmänt runtspring i jakt på en idrottslektion som aldrig hittades och en tur till expeditionen, som hänvisade till studievägledaren - som inte kom till skolan idag - när jag nämnde att jag skulle ta bort en mängd kurser från min kursplan. Det slutade med att jag bokade in mig hos henne vid halv tolv imorgon. Min dag hade - precis som denna termin - ännu inte varit innehållande en enda lektion. (Språket är roligt att använda som det får användas.)

Till slut blev det dock dags för den första lektionen jag hade i ES1D. Ensemble är kanske inte världens mest välkända ämne, och alla har nog inte full koll på vad för handlingar som utförs på de lektioner som är avsedda för ämnet. Kort sagt spelar man musik i grupper. Min ensemble-grupp består av en trummis, en basist, en gitarrist, jag (som också går som gitarrist, även om jag ännu undviker att säga det, eftersom det på något vis insinuerar att jag kan spela hyfsat) och två sångare (eller sångerskor, beroende på hur precis man vill vara). Om det nu kändes intressant.

I'm trying to find out if my words have any meaning

Det gick väl inte så jättebra, men det kan det inte göra, när man gör något man knappt kan alls. Just nu känns det som att jag är musikalisk, men att mina fingrar inte riktigt har blivit det än. Kan man skylla på det? Eller så har jag bara inte spelat så länge.

Musik om klimatet? Varför inte? Jag hade bara lust att påpeka att jag är väldigt glad över den nya musiken som har landat i min dator, tack vare någon som tydligen beskrivits som ett höghus och som tycker ankor är coola djur. Mycket bra. Jag undrar lite över hur musiken hade påverkat mig om jag hade fått den tidigare. Spekulerande i något som saknar svar. Kanske inte det mest konstruktiva som finns, men kan man styra sina tankar?

Jag måste dock erkänna att jag inte har lyssna igenom all musik jag har fått. Inte heller det som redan fanns på datorn har jag lyssnat igenom ordentligt. Det bara finns där. Hur stor andel av musiken som finns här i lyssnar jag egentligen på?

Bara för att jag har avslutat två stycken i rad med en fråga, tänkte jag göra så en tredje gång. Måhända kan det tyckas onödigt, men jag hade lust. Och är det inte något lite speciellt med talet tre?

Imorgon fortsätter jag snubbla fram i den musikaliska världen. Jag ska lära mig gå genom den. Kanske till och med springa och studsa omkring i den. Jag vet inte vad jag försöker uppnå med denna metafor, men det var så det formulerades i mitt huvud. Håret plattas till av hatten och jag ser väldigt tråkig ut, så fort den åker av. Tankarna hoppar omkring såhär. Håret sitter på huvudet. Då var det alltså en vettig övergång.

Tankar som inte riktigt föjler någon struktur. Jag undrar om det blir så bra när jag skriver ned dem, som jag gjort i detta inlägg. Spelar det någon roll? Mina tankar var det som skulle skrivas ned. Då är det väl bara logiskt om de är lika ostrukturerade som de är i mitt huvud? Jo, nu bestämmer jag att det är så.

Jag har inget bra avslut på det här inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0