Tidsprat?

Hej du sista timme på detta år.

Jag tänkte bara att du skulle få veta lite om din generation. Du är sist, så troligen har du inte koll på hur det har sett ut längre fram i ledet. Men i alla fall. Din generation har varit med om mer än någon av de andra generationerna jag känner till. Jag tänker inte slösa hela din livstid på att förklara för dig. Det skulle bara göra dig mer förvirrad.

Det känns som att allting har haft sin tid det här året. Jag kommer att tänka på ord från musik jag lyssnade som intensivast på i början av året.

It's all uphill from here, at least I hope so

Det verkar fungera som beskrivning för året. Botten nåddes i mars och sedan det gick det uppåt. Inte var det stadigt, men det gick åt rätt håll. Visst fanns det ställen där backen gick neråt, men nu är jag här och det känns stadigare än någonsin det här året. Dessutom befinner jag mig högre upp än när året började och jag spottade ut champagne i busken.

Dessutom är det inte bara jag som tagit steg uppåt. Vi minns hösten alltför tydligt. Men allt verkar ha passerat och När förra året började, hade jag inte en tanke på att min vän skulle fira nästa nyår så långt härifrån som han faktiskt gör. Jag är glad för deras skull. En mycket fin start på ett år.

Nu har halva ditt liv passerat (medelålderskris). Jag tänker inte slösa mer av din tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0