Skämta sig fram till det sjukt seriösa?

Efter att ha levt en kväll med en internetuppkoppling som var allergisk mot youtube och att vara inne på flera sidor samtidigt, var jag duktig och kopplade in mig i nätverket här hemma. Någon hade ju kopplat ur min dator, när jag åkte till pappa över en natt. Rullat ihop den långa nätverkskabeln och lagt den i mitt rum. Men nu gömde jag den så bra det gick. (O, min blogg är så betydelsefull för världen!)

Är sanningen taskig? Och är det gudomligt att förlåta i alla lägen? Finns det något som är gudomligt, eller är det bara ett påhitt? Finns det något som är helt säkert? Haha, tankesvammel.

Så nu tar det fart igen. Vintermörkret blir inte bara en verklighet utan också en metafor. Snöstormar väntas. Jag har redan släppt taget. För det går inte att ställa sig på båda sidorna. Det går inte att styra det här. Jag lyssnar på Tyler.

Stop trying to control everything, and just let go

Det var väl oundvikligt. Orden var inte några fluffiga kuddar. Att få dem i ansiktet kanske inte var så trevligt. Men det var väl självklart att det skulle komma ut någon dag? Man kan inte gömma sig för evigt. Och det är motgångarna som formar en. Om den formen man haft hittills haft inte passar i den verklighet man befinner sig i, är det kanske dags att stöpa om sig.

(Hål för att visa att jag inte längre tänker på samma person.)

Men det är ju inte alltid så lätt. Känslor är inget man styr, till skillnad från sitt beteende. Det är inte alltid så att två personer har samma känslor för varandra. Hur gör man då för att såra personen som minst? För det går väl inte att undvika att någon blir sårad? Har jag sårat någon nyligen? Hjälpte jag någon nyligen? Gjorde jag rätt val? Tänker jag för mycket igen?

Det jag egentligen skulle berätta var att jag var på stan idag. Där misslyckades jag fullständigt med att köpa julklappar. Hade dock kul med Julia och Stephanie (Som jag har en väldig lust att kalla Step). Vi gick runt på stan en stund och hamnade sedan på Ericssons, där vi flummade bort nästan tre timmar. Stripsgubbar och fyrhjulingar blev till slut en dryck med väldigt läskig lukt.

Här är innehållet:
- ca 3 dl cola
- ungefär samma mängd strips
- lite sallad
- några få brödsmulor
- 24 saltkorn*
- en remsa servett*
- ett omslagspapper till en dubbelburgare
- ca 5 cm2 av stripspåsen
(*fick en kommentar som rättade mig. Det var 22 saltkorn och två remsor servett.)

Sen köptes det saltlakritssalt på godisland innan alla åkte hem. En knasig dag.


Kommentarer
Postat av: Step(hanie)

HAHAHAHAHAAH X'D neej, det var 22 saltkorn... och två remsor servett! xD men annars stämde allt, lol på oss xD

En mkt givande dag måste jag säga :D xD

2008-12-08 @ 19:36:29
URL: http://tearitapart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0