Relationships can be tricky

Kan man prata med en främling i fem minuter? Den här tanken bygger på idén att man lär känna människor genom att prata med dem. Troligen är det möjligt att kallprata med någon i fem minuter och på så vis fortsätta vara främlingar, men om två personer stäler frågor om varandra i fem minuter, borde man inte kunna kalla varandra främlingar efter det.

Man har en relation till alla på den här planeten. De flesta av dem är just främlingar. Sedan finns det en oändlig mängd kombinationer av relationer som man har till olika människor, men jag har ingen lust att rabbla upp dem nu. (Det hade troligen inte heller blivit speciellt intressant att läsa). Vissa är väldigt enkla och tydliga, andra är mångsidiga och komplicerade. Vissa är positiva, andra inte. Men de leder alltid någonstans.

(Jag har inte längre någon aning om var denna tanke skulle leda, men tar inte bort inlägget ändå. Det var ju ändå något jag tog mig tid att skriva för att det skulle hamna i bloggen.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0