Ingen matte idag

Vad hände idag? (Ja, det kommer bli ett sånt inlägg.)

Bara för att jag är jag, sprang jag till bussen i morse, för att hinna med. Jag kan inte minnas när jag senast gick ut i tid och slapp stressa till bussen. Det är min vardagsmotion, helt enkelt.

Hur som helst hade vi gehör. Det börjar gå bra. Kanske kan jag faktiskt klara provet nästa vecka.

Estetisk verksamhet stod som nästa lektion på schemat. Det var kul att lyssna på pianoklinkande och skriva bluestext. "Du är ju värsta poeten", var det någon som sa. Och jag ser ju enligt vissa poetisk ut, så kanske är det så. Men jag tycker inte det är någon bra benämning på mig. Å andra sidan vet jag inte om det finns någon bra benämning på mig.

Lunchen var kaotisk. Prat, klättrande över borden, förflyttning genom matsalen, sms, sittande på borden och en hel del annat. Och så blev det ståhej utanför matsalen igen. Det är kul.

Decemberscen bestod i att sitta med Rasmus, Erik och Gustav uppe på läktaren. Eriks mobil kommenterades. Likaså Rasmus. Men i huvudsak var det personerna på scen som kommenterades.

Sedan blev det skolk från matten. Jag hängde med Rasmus och Gustav till Phoenix. Det gjorde Julia med. Rasmus och Gustav åt, jag stal några strips från Rasmus och Julia skickade sms. Det pratades en hel del. Mest klagades det på min brist på manlighet. Jag kan inte göra något annat än skratta när den kommer på tal.

Vem sa att den fanns?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0