"NI SÅVER SOM HÄSTAR"

Texen som användes som rubrik är tagen från en lapp som skrevs under lördagen. Vi hade spelat rollspel hela natten och sov därför länge. Två av spelarna åkte hem innan jag rest mig ur sängen. En av dem visade sig dock ha lämnat ett meddelande, där det ursäktades för att vi lämnades att städa upp röran, eftersom han anser att vi, när han skriver lappen "SÅVER SOM HÄSTAR".


Aldrig mer överdos


I övrigt bestod rollspelstimmarna av att trycka i sig fyra dagsbehov av energi och sedan fylla sig med koffein och andra kemikalier med uppiggande effekt. För tydlighetens skull: vi drack energidryck. Mycket sådan. Lite för mycket. Möjlige skulle effekterna vi uppnådde av denna överdos kunna liknas vid en bakfylla. Jag kan dock inte säga att jag har rätt att göra den jämförelsen, eftersom mina erfarenheter av alkohol är mycket få. Men ändå, illamående och huvudvärk.

En annan mycket tydlig likhet mellan alkohol och energidryck är ingen av dem är bra för levern. När man ser tecken på leverskador i spegelbilden då man dagen efter rollspelet borstar tänderna, borde man förstå att det inte är bra. Det har jag nu gjort, precis som Rasmus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0