Bloggstillestånd?

Min blogg har stått still ett tag nu. Det känns dumt. Men dagens stämning har försvunnit, så att skriva om dagen känns inte aktuellt längre. Men jag kan ta fram texten jag skrev under en bussresa den tredje (en fredag, om det undrades). En ganska tramsig text, som jag glömde lägga upp här. Men nu kommer den hit.

Min mp3 måste vara en av de klumpigaste som finns. Den är stor som tre kollegieblock i formatet A4, batteriet räcker på sin höjd två och en halv timme. Det startar väldigt långsamt och man måste ha den uppfälld, så att man inte kan packa ner den någonstans, för att kunna lyssna.


Den har dock väldigt många andra finesser. Till att börja med går det att skriva ner saker i den, ungefär som jag gör nu. Den har faktiskt en knapp för varje bokstav i alfabetet. De är dock inte alfabetiskt ordnade. Sedan kan den spela upp film, om den godtar formatet. Den har också skivläsare, USB-portar och stöd för trådlöst internet. Det är så denna text kommer hamna i min blogg när jag kommer fram till skolan.


(Jag hade bara tänkt påpeka att jag är lite beroende av musik, vilket idag fick mig att ta med min tunga dator på bussen.)

Övrigt: jag har en läkartid vid halv tre idag. Människorna ska försöka ta reda på varför jag har ont i halsen. Jag vet redan varför, men jag struntade i att nämna det, eftersom jag då hade fått rådet "vänta några dagar och se om det går över" igen. Kanske får jag några vettiga tips om jag faktiskt kommer dit och får träffa en människa vars ansikte syns, istället för att bara höra en röst som sänts till mig genom en metalltråd.

Tillägg: jag fick rådet "hör av dig om det svullnar upp mer, så du får svårt att svälja", vilket inte var så skoj. Men det gör inte så mycket. Nu är jag nämligen fri från halsproblemet. Och jag slapp få delar av mig bortskurna. Det löste sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0