Undermedvetenhet och kroppslig protest

01:01, 02:02 och nu 03:03. Jag börjar undra om mina ögon undermedvetet söker sig till en klocka med mellanrum på en timme och en minut. Och varför är jag inte trött?

Min kropp har börjat en protest, känns det som. Min väldigt ofina hosta kom tillbaka, halsen känns på ett nytt sätt. Som om något har fastnat längst bak i munnen och ligger och skaver. Det är möjligt att jag har en inflammation i ena halsmandeln. Men jag har varken tid, ork eller lust med en tonsillektomi nu. Att sitta hemma med suddig blick och ett huvud som inte riktigt hänger med, eftersom Citodon är en så kraftig smärtstillande tablett att den bedövar mer än det som önskas. Hur lång tid tar det innan man kan vara en fungerande människa igen? Mitt minne säger att Linn fick större delen av sommaren förstörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0