You are the night light, ripping through my wicked world

Bloggeffektiviteten är något jag borde förbättra. Att sitta här i timmar och skriva lite i taget, med bloggen som ursäkt för att inte göra något annat, känns som ett sätt att slösa bort livets värdefulla timmar. Effektivitet tror jag blir denna veckas huvudord. Första dagen på veckan kanske inte riktigt är något att applicera ordet på, dock.

Eller ska man det? Matematisk effektivitet hade jag i alla fall. Jag fick en planering, som visade hur mycket som ska vara gjort till vilket datum. Det visade sig då att jag hade utfört tre veckors arbete på två lektioner. Att jag inte vill göra matten betyder inte att jag inte kan.

Sedan var det hemresa. Jag tänkte hämta garn. (Tro det om ni vill (tro på sanningen). Jag har börjat virka igen! trodde dock att det skulle gå ganska långsamt och tog därför endast lite garn med mig. Det blev uppvirkat på vägen till skolan.) Och så var tanken att jag skulle hinna öva lite gitarr och äta med min sjuke bror. Resultat: jag åt och fick med mig mer garn, men missade en hel lektion, utan att hinna öva något på gitarren alls.

Det spelade dock ingen större roll att jag inte hann öva, eftersom låten vi skulle spela hade bytts ut. Det gick väl hyfsat i versen, men i refrängen snubblade jag (här skulle man kunna lägga in ett "ju" (känns denna parentes igen?) om man ville) över alldeles för snabba ackordbyten och gick vilse, när mitt huvud försökte hinna ifatt. (Förstås jag?) Hur som helst tror jag att det är bättre med denna låt, på något vis. Men jag måste öva. (Det är här det eminenta ordet "snart" är väldigt användbart. Innan dess tänkte jag (här använder jag kommatecken, eftersom det inte går att infoga ordentliga tankstreck), eftersom jag har insett hur snabbt jag virkar, avsluta min mössa. Kanske är jag röd på huvudet imorgon.)

(Första gången jag skriver ett längre inlägg på mindre än en halvtimme!)

How you make it sparkle and glow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0