"!"

Efter att ha ansträngt mig lite, för att ha en positiv dag, sprang jag till busshållplatsen och hann med bussen, vilket bara hände för att bussen var försenad. Jag hade tur och måste se till att komma iväg tidigare nästa gång.

Hur som helst kom jag i tid, till skillnad från förra tisdagen. Istället var det läraren som var sen. (Omväxling förnöjer?) Lektionen var inget speciellt och läxan har jag med mig. Totalt fick jag med mig hälften av dagens läxor.

Sitta kvar extra länge på lunchen och samtala med vänner. Många olika stämningar vid bordet, beroende på hur den mänskliga kompositionen såg ut. (När man sitter länge, hinner människor komma och gå.)

Körlektion! För det är "!" med körlektion. (Haha, vilket språkbruk! Högläsning, någon?) Att bluesa (fint ord?) loss gick bra i slutet på lektionen, men jag hade inte riktigt rösten med mig. Det löser sig nog till nästa gång.

Gitarrlektion! (Den lektionen är ännu mer "!". ) Mycket nytt. Och så fick jag beröm för att jag fattade snabbt. (Observera: jag fick beröm på en gitarrlektion(!). Och jag verkar gilla utropstecken idag.) Men jag glömde läxan. (Andra halvan, om det inte redan hade förståtts.) Men det löser sig. Jag kan nog hämta den imorgon.

Möta Rasmus och sedan vandra runt på stan. Samtala och prova jeans. Troligen blir det "goddag stuprör" (det finns inga referenser, förutom mitt huvud) imorgon. Men jag kan ju ha fel. (Och hur troligt är det, när jag har lagt undan ett par och fått pengar för att köpa byxor av min mor. Det är bra att fylla år.)

Min dag i stora drag (omedvetet rim). Mer än lite, mindre än mycket. Det tog dock tid att skriva detta. Ganska mycket tid. Min tanke om bloggeffektivitet verkar ha förblivit just en tanke och inget mer. Men ändå. Imorgon är den tomma dagen. Den ska jag försöka fylla med något vettigt.


Kommentarer
Postat av: Annanas

Stuprör we like. Och utropstecken!

2008-09-10 @ 10:58:33
URL: http://synchronisedsinking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0