Virkad hörlursironi (ett försök att binda ihop det tre stora styckena i två ord)

Livsironi: jag har med mig ungefär två kilo skolmaterial hem från skolan på fredagen. Nästan allt är sådant jag kunde ha lämnat i skåpet. Och så glömmer jag ett pappersark, som troligen inte väger mer än tjugo gram. Resultatet är att jag inte kan öva på gitarrläxan under hela helgen. Öva oavbrutet hela måndagskvällen? Gitarrlektion på tisdag. Men det löser sig.

Byt virknål! (En efterhandsuppmaning riktad till mig själv, med sytet att påpeka att jag har bytt virknål.) Jag bytte plast mot metall och fick en millimeter extra luft per maska. Fyll ut med luft så räcker garnet längre. Men ta inte för mycket luft, för då har du ett hårnät istället för en mössa.

Hörlurar istället för högtalare och ingen sång för min del. Med en sovande mor får man leva tyst. Men hur högljudd är man när man trycker på tangentbord och virkar? Tydligen finns situationer då tangentbord kan räknas som för ljudliga, men inte just den här. Jag har lärt mig hur mycket ljud man kan avge utan att störa dagsovarna och skulle kunna dra ur hörlurarna om jag ville. Det är dock väldigt låg volym som gäller i så fall. Trevligare med resonabel volym.

Men det var virkning som skulle göras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0