Scratched out

Ord fyllda av irritation och ilska drar mig tillbaka till verkligheten jag försökte fly. Än en gång utförs handlingar för någon annans räkning, utan någon tacksamhet. Ord som trubbats av och ett tonfall som automatiskt gör mig mer likgiltig.

Ser du inte det meningslösa i att rikta ilskan mot mig? Jag gör som du säger och låter bli att störa med något annat. Men tänkte du någonsin på varför jag inte bara åkte? Såg du känslan av meningslöshet i mina ögon? Syntes det hur jag försökte gömma mig och hitta något mer än en värld som inte känns? Såg du tomheten i att det enda jag hade att göra idag var att resa genom hela staden för att ta hand om disk? Trodde du jag skulle lära mig något av det? Eller var det bara något som jag skulle göra? Du vet att jag inte säger emot. Varför skulle jag göra det när jag omöjligt kan göra något bättre på det viset?

Ord från inbundna pappersark. Ett försök att tvinga fram känslor. Än en gång samma mål. Väntan på tårar som inte kommer. Undermedveten svält och känslomässig torka.

wake up and waste a day
chase away
a day at a time
and waste away
clean face today
clean taste of yay

I'm not even good at
being me
anymore

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag undrar om du är olycklig och varför du är det isåfall?

2009-04-12 @ 14:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0