What I really meant to say, is I'm sorry for the way I am

Jag har fått det här förklarat. Jag vet hur det kan hända, men har ändå ingen aning om vad som borde göras. Jag vet varken vad jag vill ha eller vad jag kan få. Allt är inte ett alternativ. Ingen bra utväg syns.

 Ärliga handlingar och tankar som borde ha nått ut längre än till mina egna öron. En väljer själv tårarna som rinner längs kinderna, en annan är oerfaren och den tredje har redan varit med om för mycket. Tre syns, två känns och en tar sig fram. Den fjärde håller sig i bakgrunden, men lyckas ändå skapa förvirring, samtidigt som jag påminns om vad tvivel kan göra. En femte visar vad som sker med för mycket tillit.

En lögn placerad här, kommer aldrig förlåtas. Jag må vara förvirrad, men varken ord eller handling har varit utan ärlighet. Var inte säker på att du hittat rätt, för det har fortfarande inte bevisats. Varnad där du inte ser, medan de andra ser rakt in, om de bara väljer att titta. Varnad på ett sätt du ändå inte skulle förstå.


Men det är väl inte meningen att livet ska vara lätt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0