Think apart my heart

När jag låter dig bestämma, väljer du bort mig. Jag finns tillgänglig, men bemöts inte. Stegen går bortåt. Men åt vilket håll?

Märkte du att det tog stopp? Allt stannar upp ögonblicket innan. Osäkerhet. Jag kommer väl inte hamna där igen, gissar jag. Inte säker på om jag vill heller. Allting vänds upp och ner och sedan tillbaka. Allt flyttas om, utan att byta plats och på något vis känns det rätt. Ett steg jag inte tog. Ett jag redan tagit.

Men du förstår det inte, eller hur? Jag ser ingenting. Och om jag ser något gör det bara att jag förstår mindre. Var ställer du mig nu? Jag kanske inte en har en plats och sakta sorteras bort.

Långsamt syns det. Om jag inte tar kontakt, delas inga ord. De jag hört och sett ekar i den falska tystnaden. Har du tagit min sömn? Jag hittar den inte. Ord jag inte riktigt förstår. Men är det så konstigt? Livet styckas av tankar igen.

when did I really, truly start
to think apart my heart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0