Movement...

Ännu en flytt. Känslan av meningslöshet finns alltid där. Vad är poängen? Om två veckor kommer jag ju åka härifrån igen, tillbaka dit jag kom från. Som att jag skickas mellan två platser, för att jag inte ska glömma bort den andra delen av min familj.

Återigen har någon begränsat min tillgång till den digitala världen. Men den här gången kan man också räkna det som en stöld. Något har tagits ifrån mig och jag vill ha tillbaka det. Trasiga familjer som skapar onödiga problem. Konservativt möter ungdomen, vilket får allting att dra åt olika håll. Metaforer och otydlighet, när det egentligen handlar om att jag inte kommer överens med den äldste i denna lägenhet. Det handlar om bristen på logik i handlingarna. Men vem sa att mänskligheten är logisk. Och hur preciserar man logik?

Fingrar som snabbt studsar på plattor av plast. Vad försöker de uppnå? Eller är det inte de som försöker? Vem vill vad med denna text? Ingen vet. Ändå strömmar orden vidare ut i denna värld av signaler. Bara elektroner i trådar, men ändå så mycket mer. Tomma texter bestående av hundratals ord, som så lätt skulle kunna försvinna.

Natten fylls med musik och sms. Brist på sömn kommer vara ett problem imorgon. Det är bara ett liv. Att veta att det man gör kommer skapa problem i framtiden och helt enkelt inte bry sig, är inte så konstigt egentligen. Fri att förstöra sitt eget liv? Jag bara svamlar. Och känner mig fortfarande lika lurad. Skicka iväg ett par byxor och bli av med två. Men det är väl bara jag som är naiv. Fast i tankar om att alla människor har en godhet, även om de inte alltid har funnit den.

Tusen tankar utan svar. Tankar om livet. Filosofier som krossas av varandra efter att ha motbevisats med att det finns för många vägar som är rätt för mänskligheten, även om det bara finns en för dig. Inte är den förutbestämd, men till slut kommer du bara ha gått en väg. Du kommer bara kunna leva det här livet på ett sätt.

Don't be afraid of what you say, 'cause any way is the only way

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0