I'm trying not to be worthless

Ta det lugnt. Du gråter bara. Det är inte så hemskt egentligen. Inte om du jämför med hur hemskt det har varit. För du minns väl den där dagen förra vintern? När han ropade "hoppa" och du faktiskt tänkte för dig själv "varför inte?". Eller när du hade sönder din egen arm och visade skadorna för dina vänner, som ett rop på hjälp, ett försök att nå ut, men bara fick glåpord kastade på dig. Det är definitivt bättre än den där dagen när du skrämde katterna genom att springa fram och tillbaka och slå på saker, men framför allt dig själv, efter att du hade stått i badrummet med den där kniven mot din arm och hatat dig själv för att du inte ens klarade av att skära lite i den. När du trodde att det skulle kunna få dig att förstå saker bättre.

Du såg aldrig att det aldrig skulle kunna fungera? Eller vägrade du ge upp? Valde du envishet över vishet? Spelar det någon roll? Du kom ner för trappan och visste att du inte kunde ljuga för dig själv längre. Men du kunde inte bara klättra upp igen. Du blev uppdragen. Du trodde att saker var som det skulle, även om allt inte kändes lika mycket. För det kändes väl för mycket den gången? Du fattade aldrig att du blev lurad? Plötsligt var du bestulen. Och det var inte uppenbart?

Och sedan blev det samma misstag igen, men utan all onödig repetition. Bravo! Du verkar nästan ha lärt dig något. Om du kan hitta något sätt att kunna motivera dig själv till att leva ett liv som består av mer än att bara stirra på en skärm, kanske det här kan bli något, innan allt det här försvinner ner i jorden och fortsätter vara precis lika betydelselöst för universum som allt annat.

Trodde du verkligen att jag försökte trösta dig?

"Nej, men jag hoppades ändå på det."

Kommentarer
Postat av: angelica

Du ska inte skada dig själv för att bevisa för dig själv att du är verklig, du ska inte skada dig för tusen andra saker heller, men det hjälper inte att göra sig illa för att förstå sig bättre, även om man gör allt för att någon ska märka en eller för att man söker efetr hjälp så slutar det änndå att man är själv...Jag vet att jag skadade dig brutalt genom att bara existera och jag är ledsen för det, jag vill inte skada någon, men samtidigt skadade jag mig själv på vägen, inte vare ditt fel utan mitt för att jag är en sådan livrädd person att jag bara verkar skada min omgivning, det är någ därför jag står så själv på kanten, så nära att hoppa samtidigt som det finns några få som får mig att inte hoppa...

2009-02-16 @ 16:27:50
Postat av: En som vill hjälpa men troligen inte kan göra något...

Varje gång jag läser dina blogg-inlägg så önskar jag att jag kunde göra något för dig men jag är inte rätt person, och jag är nog ganska maktlös...

men det är hemskt att se hur du mår, framförallt då du jämt ger bilden av att må bra, och så läser man sen på bloggen och får en ledsen chock....



På något sätt, jag vet ej hur, men på något sätt kommer allt bli bättre...

2009-02-16 @ 17:10:43
Postat av: .

ps.

Ge inte upp!...

2009-02-16 @ 17:12:20
Postat av: floden panikväxte

jag vet hur det känns. och jag vet att du vet att jag vet.

2009-02-19 @ 18:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0