Almost...

Vad är det för mening med att radera telefonnummer från mobilen, om de stannar kvar i huvudet? Nummer till människor man trodde för mycket om. Telefonsamtal utan innehåll. Tystnad i huvudet. Tömd på tankar. (Tre meningar i rad som börjar med bokstaven t och endast innehåller tre ord.) Eller så var det långa resor för ingenting. Varje gång blev det tydligare att det inte var någon idé att försöka.

Den ena byttes ut mot den andra. Vintriga cykelturer och annat diskuterades under en fika med melerad tystnad (där hade det suttit en länk, om inte inlägget hade försvunnit av okänd anledning). Musik, skrivande och galenskap. Glädjevandringar i sommarnätter. Skrivande på den där bron, där jag såg kaos i ögon. Och nu kan någon annan låtsas vara gymnast. Jag tvivlade flera gånger. Det kändes ju inte alls lika tydligt som då, men jag trodde det berodde på att allt kändes så väldigt mycket då. Men det kanske inte var lika mycket. Kanske förnekade jag det, när jag sa de där orden. Det kommer man nog aldrig kunna veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0