En text utan syfte?

Du står inte längre kvar och jag kan inte längre förklara. Allt rör sig, utom jag. Det skulle vara så lät att slå undan allt med tre små ord. Fyra stavelser som jag inte uttalar för att jag inte vågar, inte kan och inte vill. Ett betydelselöst konstaterande, som kunnat förstöra allt igen. På något vis antar jag att det hade varit en befrielse. Men det hade inte varit den jag är nu. Det var så länge sedan jag gjorde så, att jag har glömt bort hur man gör. Tvinga mig inte att lära mig det igen.

Missförstå mig rätt

Det här är den andra varianten. När rimmen inte finns, blir allt bara ett virrvarr av ord som knappt ens kan förstås av mig. En dikt i hela meningar, diktad utan vidare, utan vett och utan anledning. En text utan syfte är kanske allt det här blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0