Nothing seems to go away, over and over again

"Ni ska..." Orden ekade i mitt medvetande, för att jag kände att de klingade fel. För man kan väl inte tvinga någon på det viset? Inga omständigheter fanns, bara ett "ska" som flög genom luften. Man kan inte tvinga folk. Kräv aldrig något från någon alls. Eller? Är det jag som tänker konstigt?

Sittande på bussen hör jag att någon gjort slut med någon annan och tydligen kommer de inte så bra överens. Plötsligt hör jag: "han har ingen rätt att hata mig". Här tänker jag låta folk lämna sina åsikter om detta och även frågan över.

En aning tydligare än vanligt?

Och ändå är det annorlunda på något vis.

Nothing seems to go away, over and over again


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0