...and nothing's gonna break my heart

Det är nu jag försöker ställa allting rätt, medan du visar mig hur allt går fel och försöker inse allt det jag redan kommit fram till. Flera nivåer av förståelse och sedan acceptans. Det som söks har jag väl redan insett vad det är? Det har jag väl? Vad är det som får mig att tvivla, när jag är så säker, egentligen? Vad är det här? Och varför känner jag att jag vet vad som kommer hända redan nu?

Det har redan hänt. Du har upplevt det. Men du har inte insett det än. Är det inte så?


Läser in tusentals ord i vad som inte sägs. Ord som troligen är sanna, men som måste betvivlas, i en värld där mitt tankarna alltid avgör din verklighet i större grad än din omgivning. En bra dag, skulle kunna tyckas, om man inte tänkte sönder vart skeende, sittande i vad som kunnat vara rätt ände. En vandring vars motivation lika gärna kunnat vara pliktkänsla som vilja. Två dagars kaos innan det är dags att avgöra om allt var helt förgäves. Alla har olika fakta, ingen är felinformerad. Tro och tvivel i det stora virrvarr jag skapat helt emot min avsikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0