Easier to run

Femton sylvassa tankar visar att den du hade som avsikt att vara inte kan vara den du är. Du har så många gånger försökt minnas den du var, trots att du ännu sitter kvar i samma sits. Fokusera på överlevnad, för du kommer lämna kaos efter dig oavsett vart du går. I ett kök där disken haglar fram lever du, bland flaskorna från midsommar och högljudda katters tomma skålar. Varken visdom genom erfarenhet eller tänder hjälper dig röja undan och hålla ordning. Motivation är vad som alltid tryter. Intresset ligger på minus, koncentration är ett ord vars plats i ditt ordförråd endast bör existerra under väldigt kort stunder.

Kroniska problem visualiserade på den mentala anslagstalvan, placerade bredvid en broschyr med lösningen. Om det hade varit så enkelt som att plockan ner broschyren och läsa - om det inte hade stått ett telefonnummer längst bak, precis under texten "Vill du ha hjälp? Ring till oss!" - hade allt löst sig vid det här laget.

Om tio dagar vet jag hur mycket jag ska gå under under resten av sommaren. Med en enorm mängd tur kan jag lära mig leva lagom till nästa sommar.

Har du en säng över? Jag vill fly.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0