Misguided ghosts

Det är dags nu, eller hur? Dags att krossas mot väggen på grund av bristande viljestyrka? Det finns inget karaktärsdrag som är mer irriterande för omgivningen, och inget man kan göra åt det utan den. Eller drar jag felaktiga slutsatser? Misslyckas jag med att jobba upp min viljestyrka för att det inte går att göra själv, eller för att jag inte tror på att jag kan göra det själv? Kan någon annan förbättra ens självdisciplin, eller är det bara något som jag borde ha klarat av själv? Är det min bristande självdisciplin som hindrar mig från att försöka tillräckligt för att uppnå något resultat? Är jag bara en slö liten fjant som aldrig försöker på riktigt, utan bara lurar mig själv att jag har ansträngt mig? Förstår jag aldrig hur mycket ansträngning som behövs förrän det är försent, eller kan jag bara inte få mig själv att åstadkomma ansträngningen medan det fortfarande är möjligt?
 
Är det fel på mig, eller går det att åtgärda?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner samma sak... Tack för att du satte ord på det.

2013-03-25 @ 14:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0